– HŽ kreće s valom investicija, a među prvima na redu je Sisak. Uredit ćemo Glavni kolodvor, a vrijednost radova je 50 milijuna kuna. Uredit će se zgrada kolodvora, peron, skretnička postrojenja i signalno-sigurnosni sustav te pothodnik. Skratit ćemo i vrijeme putovanja vlakom na relaciji Sisak – Zagreb na 35 minuta – najavio je lani Darko Peričić, predsjednik Uprave HŽ Infrastrukture.
Nadoplata za kašnjenje
Iako im ljepši izgled kolodvora ne bi smetao, Siščani smatraju da je u gradu s visokom nezaposlenošću uređivanje kolodvora nepotrebna investicija. Putnici su izrazito ogorčeni jer nova organizacija prijevoza zbog radova uzrokuje veće kašnjenje vlakova nego inače, a zabrinuti su i za vlastitu sigurnost. Naime, HŽ je postavio privremeni peron pokraj četvrtog kolosijeka, a da bi do njega uopće došli, putnici, nakon što kartu kupe u zgradi kolodvora, do improviziranog perona moraju proći kroz autobusni kolodvor, Rimsku ulicu pa pružni prijelaz te nekoliko kolosijeka.
– Puštaju nas preko pruge, a vlakovi dolaze – začuđeno komentira Ivan Klasnić, a slično misli i Anđelina Tkalčić. Oboje redovito vlakom putuju na posao u Zagreb.
– Nije baš sigurno hodati prugom, a i ovi radovi su nepotrebni. Kolodvor će izgledati bolje, ali sumnjam da će to skratiti vrijeme putovanja na 35 minuta – smatra Anđelina. Ivan poručuje da bi veliki pomak bio i samo da vlakovi ne kasne. Ljutit je i što HŽ traži nadoplatu za brzi vlak, koji vozi duže nego putnički.
Nezadovoljna je i Zdenka Kuzmić. Radi u Zagrebu, i to od 13 do 21 sat.
– Moram na vlak u 10.28, a kući idem onim u 22.48 jer prije nema vlaka. Jednom je taj u polasku kasnio 70 minuta i kući sam došla tek u 2 ujutro. Kad sam se im se žalila, odvratili su mi neka putujem autobusom – ljutita je gospođa Zdenka.
Nesigurna podloga
Na ugrožavanje sigurnosti putnika za vrijeme trajanja radova upozorava i Mladen Novak, saborski zastupnik laburista.
– Privremeni je peron napravljen od drvenih dasaka koje će u vrijeme kiše i snijega biti najnesigurnija podloga. A s obzirom na to gdje je smješten, putnike se na ovaj način prisiljava da prelaze kolosijek na mjestu gdje je predviđen dolazak vlaka. O ovome ću obavijestiti i Agenciju za sigurnost željezničkog prometa. Iako je ovo privremeno rješenje, putnik koji strada neće privremeno ostati invalid ili privremeno biti usmrćen. Ponašaju se kao da nisu oni ovdje zbog putnika, nego se putnici moraju prilagoditi i pri tome nije nužno da prežive – zaključuje Novak.
>>Preporuka Svjetske banke: Otpustite 6000 radnika u HŽ-u!